Elastyczna praca jest z pewnością na topie.
Coraz więcej pracowników wybiera nietradycyjny sposób pracy, starając się osiągnąć równowagę między życiem domowym i zawodowym.
To prawda, że firmy muszą skupić się w dużej mierze na morale pracowników. Kiedy pracownicy czują się pod presją, przytłoczeni i zestresowani, nie będą pracować na optymalnym poziomie. Będą popełniać nietypowe błędy, będą wpadać na mniej pomysłów w sesjach współpracy przy nowoczesnych stołach w salach konferencyjnych, będą ścierać się ze swoimi kolegami bez zamiaru, i będą robić dużo więcej marszczenia brwi niż uśmiechania się. Wszystko to obniża ich produktywność.
Produktywność równa się zysk.
Tak więc, dając pracownikom więcej opcji w zakresie sposobu pracy i tego, co im odpowiada, poprawiasz morale, zmniejszasz stres i dajesz swojej firmie większą szansę na sukces.
Bez wątpienia jedną z głównych przyczyn niskiego morale pracowników jest poczucie bycia przytłoczonym i niezdolnym do pracy w sposób, w jaki powinno się pracować. Zdalne zatrudnienie rozwiązuje ten problem.
Zasadniczo, zdalni pracownicy są nadal solidnymi i stanowczymi pracownikami firmy, ale pracują z innego miejsca niż biuro. Niektórzy mogą przychodzić do biura okazjonalnie, niektórzy mogą przychodzić do biura kilka dni w tygodniu, ale pracują albo z domu, przestrzeni co-workingowej, lub gdzieś zupełnie inaczej. Niektórzy pracownicy mogą się przemieszczać, ponieważ podróżują po świecie i zarabiają na życie w tym samym czasie.
Firma ma większe szanse na sukces, jeśli daje tego typu możliwości pracownikom, którzy tego chcą. Nie każdy pracownik będzie chciał, i to też jest w porządku. Niektóre elastyczne formy pracy mogą nie pasować do firmy i w takim przypadku jest ona uprawniona do odrzucenia wniosku. Jednakże, należy to rozważyć i podać powód biznesowy.
Jeśli masz pracowników, którzy woleliby pracować zdalnie, z pewnością warto zaoferować im taką możliwość. Może to być różnica między utrzymaniem ich jako cenionych i wysoko wykwalifikowanych pracowników, a ich odejściem i koniecznością znalezienia kogoś innego, poprzez kosztowną i czasochłonną kampanię rekrutacyjną.
Innym plusem do rozważenia jest to, że pracownicy zdalni faktycznie oszczędzają pieniądze firmy. Jest mniej kosztów ogólnych, kiedy ktoś nie siedzi przy biurku każdego dnia, a ta gotówka może być umieszczona z powrotem w biznesie, do dobrego wykorzystania.