1 czerwca 2022 Wybór drukarki
Jak radzić sobie z niechlujnym współpracownikiem

Kto kiedykolwiek miał do czynienia z wyjątkowo niechlujnym kolegą z biura? Jeśli tak, to prawdopodobnie doprowadzało Cię to do szału podczas pracy przy biurku.

Scenariusz zazwyczaj wygląda następująco - jesteś osobą uporządkowaną, dość zorganizowaną i nie znosisz bałaganu; uwielbiasz swoje szklane biurko i lubisz, gdy jest czyste i lśniące. Z drugiej strony Twój sąsiad jest raczej typem "zorganizowanego chaosu", a to oznacza, że musisz radzić sobie z jego bałaganem i starać się nie myśleć o nim.

To może być ogromny problem, który może również wpływać na morale.

Wniosek jest następujący - nie wszyscy pracują w ten sam sposób i wszyscy musimy to zaakceptować. Mimo to musimy również szanować się nawzajem na tyle, aby wiedzieć, kiedy nasz sposób pracy może mieć negatywny wpływ na kogoś innego. Nie zawsze tak jest i czasami druga osoba może być po prostu nieświadoma, nie mieć pojęcia, że to, co robi, powoduje negatywne problemy. Może to doprowadzić do tego, że nie będziesz się dogadywać z sąsiadem z biura i wywołać konflikt w biurze. Żadna z tych rzeczy nie jest produktywna i nie jest idealna dla zapewnienia wysokiego morale w środowisku biurowym.

Kolega, który jest niechlujny, nie powinien być problemem, chyba że planowanie przestrzeni biurowej oznacza, że siedzi on obok Ciebie na sąsiednim biurku. Jeśli ich biurko nie sąsiaduje z Twoim lub nie siedzą obok Ciebie, to fakt, że są nieco bardziej niechlujni od Ciebie, jest czymś, o czym po prostu nie musisz myśleć. Prawdziwy powód do irytacji w tej kwestii masz tylko wtedy, gdy ich bałaganiarstwo ma negatywny wpływ na Ciebie. Na przykład, czy stale roznosi się po Twoim biurku lub narusza Twoją przestrzeń? W takim przypadku masz podstawy, aby zająć się tym tematem i spróbować go naprawić.

Jak można to zrobić?

Lekka rozmowa powinna załatwić sprawę. Wystarczy, że będzie ona przyjazna i po prostu zapytasz, czy nie może rozłożyć się na Twoim biurku, ponieważ musisz mieć uporządkowane wszystkie swoje dokumenty. Nie musisz tego robić w sposób formalny, a kluczem do tego, czy rozmowa będzie udana, czy przerodzi się w konflikt, jest sposób, w jaki ją wypowiesz, oraz mowa ciała, jaką zaprezentujesz. Uśmiechaj się, nawiązuj kontakt wzrokowy i zachowaj otwartą mowę ciała. Nie ganisz ich, tylko pytasz, czy mogą się nie oddalać od swojego biurka!

Tego typu kwestia może stać się ogromnym problemem, gdy pracujecie razem przy biurkach w biurze współpracującym. W takim przypadku nie pozostaje Ci nic innego, jak zaakceptować sytuację i spróbować się z nią pogodzić. Jeśli problem będzie się powtarzał i naprawdę nie będziesz mógł sobie z nim poradzić, być może porozmawiaj po cichu z bezpośrednim przełożonym i wspomnij o problemie. W takim przypadku przełożony szybko i w sposób nieszkodliwy zajmie się potencjalnym konfliktem.

Może to zabrzmieć małostkowo, jeśli chodzi o kogoś, kto jest nieco nieporządny w sposobie pracy, ale jeśli ma to wpływ na Ciebie, a Ty nie jesteś przesadnie pedantyczny w tej kwestii, to należy się tym zająć. Każdy z nas pracuje w nieco inny sposób i jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Jeśli coś zaczyna Cię denerwować, to prawdopodobnie będzie się tam utrzymywać i narastać. Gdy wymknie się to spod kontroli, wpłynie to na Twój stosunek do tej osoby, co spowoduje konflikt w środowisku biurowym. Kiedy tak się dzieje, wpływa to na wszystkich w tym miejscu, a to ma bezpośredni wpływ na morale. Nieuporządkowane środowisko pracy może być dla niektórych ludzi bardzo blokujące, tzn. nie mogą się oni skoncentrować, niezależnie od tego, czy mają wyjątkowo fajne meble biurowe, czy stare biurko w stylu retro! To samo można powiedzieć o schludnym otoczeniu dla niektórych osób; niektórzy potrzebują odrobiny bałaganu. Wszyscy jesteśmy różni i musimy nauczyć się wyznaczać granice, które będą nam odpowiadać, jeśli chcemy się dogadywać i harmonijnie współpracować.

Zobacz również
Wybór drukarki

Elastyczna praca jest z pewnością na topie. Coraz więcej pracowników wybiera nietradycyjny sposób pracy, starając się osiągnąć równowagę między życiem domowym i zawodowym. To prawda...

Co jesz na śniadanie? Sięgasz po płatki śniadaniowe, tłustego smażonego czy może jesteś zwolennikiem tostów? Śniadanie jest powszechnie znane jako najważniejszy posiłek dnia i zapewnienie...

Inwestowanie w pracowników nie ma nic wspólnego z pieniędzmi, a wszystko z wysiłkiem. Robienie wszystkiego, co w Twojej mocy, aby dni Twoich pracowników przy biurku były wygodne, wymagające...